Żyjemy w czasach, gdy w zasadzie każda firma ma na swoich komputerach zainstalowany pakiet biurowy, a pracownicy potrafią go obsługiwać przynajmniej w stopniu podstawowym. Czy są jednak inne programy, może mniej zbędne, ale wspomagające pracownika w osiągnięciu lepszych rezultatów? Jak najbardziej. Ale to zależy.
Przede wszystkim od tego w jakim charakterze pracuje dana osoba. Jeśli jest pracownikiem spędzającym większość czasu w biurze, współpracując z innymi pracownikami, komunikującym się przeważnie za pomocą telefonu, e-maila, sms, to zdecydowanie najbardziej przydatnymi programami będą dla niego te, które umożliwią mu wyszukiwanie informacji w czasie rzeczywistym, zapewnią mu możliwość brania udziału w video konferencjach czy też umożliwią mu stanie się mobilnymi (tu w grę wchodzą aplikacje na smartfony). Podobnie w przypadku pracowników zdalnych. Oni potrzebują rozwiązań umożliwiających pozostanie w domu i wysyłania informacji do odbiorcy. Stąd też dla tych pracowników pomocne będzie oprogramowanie dla firm pracujące w tzw. chmurze, programy umożliwiające dostęp do jednego pliku z wielu urządzeń znajdujących się w różnych miejscach, oferowane chociażby przez firmę www.baseline.pl.
Dla kadry kierowniczej niezbędne będą programy, dzięki którym pozostaną oni w ciągłym kontakcie z podwładnymi oraz będą mieli pieczę nad rozpoczętymi projektami. Co więcej, niezmiernie przydatne będą programy umożliwiające odbywanie tele i video konferencji.
Dla pracowników wspierających, np. call center czy help desk, nieocenioną pomocą będą programy, dzięki którym będą mieli możliwość zarządzania danymi klienta oraz szybki dostęp do jego konta (co jest niezwykle ważne przy rozwiązywaniu różnego rodzaju problemów).
Nie zapominajmy również o programach do odtwarzania muzyki, gdyż w niejednej firmie polityka pracownicza zezwala na słuchanie muzyki w pracy oraz na komunikatory internetowe, umożliwiające pracownikom odreagowanie stresu podczas przerw.
© 2013 – 2014, maven. Wszystkie prawa zastrzeżone.