Rynek motoryzacyjny z roku na rok staje się coraz bardziej konkurencyjnym. Dlatego też producenci samochodów, by sprostać rosnącym wymaganiom klientów, prześcigają się we wprowadzaniu coraz bardziej skomplikowanych elementów wyposażenia. Nierzadko są to technologie przenoszone wprost z branży elektronicznej czy nawet kosmicznej.

Branża motoryzacyjna szansą na biznesową współpracę

Jednak marki motoryzacyjne nie posiadają w swoich centrach produkcyjnych, komórek produkujących wszystkie podzespoły, składające się na gotowy samochód. Aby powstało auto niezbędna jest współpraca biznesowa koncernów z setkami, jeśli nie tysiącami większych i mniejszych podwykonawców. Najczęściej odbywa się to na zasadzie budowy fabryki samochodów, a w jej najbliższej okolicy zakładów najważniejszych kooperantów.

Do wyszukiwania pozostałych kontrahentów wykorzystywane są firmy świadczące pośrednictwo handlowe, które specjalizują się w znajdywaniu partnerów biznesowych w kraju lub za granicą. Jeszcze inną metodą stosowaną przez duże koncerny jest zatrudnianie specjalistów – tzw. trade agent, który poszukuje najczęściej lokalnych producentów, będących w stanie dostarczać drobne elementy do konstrukcji pojazdów. Ponadto ich zadaniem jest dopilnowanie by dostarczane produkty spełniały odpowiednie normy jakości, respektowane przez danego producenta.

Plusy i minusy pośrednictwa handlowego

Taka współpraca niesie ze sobą obopólne korzyści zarówno dla producenta aut (nie musi inwestować w nowe zakłady) jak i dla jego mniejszych, lokalnych kooperantów – mają gwarancję długoterminowej egzystencji na rynku dzięki zachowaniu ciągłości zamówień. Ponadto podnosi to prestiż małych przedsiębiorstw, dzięki nawiązaniu współpracy z dużą, znaną marką.

Zatem jeśli szukasz nowego „fachu” zacznij przeglądać oferty pod hasłem trade agent lub odwiedź stronę duotrade.com.pl

© 2013, daro44. Wszystkie prawa zastrzeżone.