Mniejsza z tym w jaki sposób o Tobie mówią, ważne  iż w ogóle mówią – dewizę tę wyznają twórcy dyskusyjnych filmików marketingowych. Jeden z nich uczynił zamieszanie w minionych tygodniach, głównie wśród Polaków mieszkających na Półwyspie Iberyjskim.

Temat klipu dotyczy poczciwego robotnika, jaki od paru lat zarabia w Espanii i dawno nie widział swego dziecka. Agencja interaktywna, której fabrykację spotu poleciła Coca-Cola, wystawiona bywa dzisiaj na ataki, choć niełatwo potwierdzić ten przekaz za obrazę narodu. Przecież w zestawieniu do Hiszpanów, w dalszym ciągu jesteśmy krajem biednym. Filmik opisuje nadmienionego robotnika, który często pije znany napój, którego producent obwieszcza jeden quiz.

Główną z gratyfikacji jest podróż nad Wisłę na piłkarskie mistrzostwa Europy. By wzmóc szanse na zwycięstwo, zaprzyjaźnieni mieszkańcy oddają Polakowi własne butelki. Sukurs objawia się efektywne i pracownik fizyczny zdoła udać się w swą wymarzoną eskapadę. Wprawdzie czuć w tym spocie drobną drwinę, niemniej jednak trudno obrażać się na realia. W zestawieniu do państw dawnej UE, w dalszym ciągu jesteśmy biedni, nawet mimo silnego kryzysu gospodarczego, który drasnął zwłaszcza Hiszpanię.

Może wskutek tego nie wskazane jest być zbyt wyczulonym na swoim punkcie, a odgryzać się tym samym. Nie ma powodu, by bez ogromnego trudu odnajdować słabe punkty nawet wśród najsilniejszych narodów Europy i potraktować je na forum zbiorowym w krzywym zwierciadle. To stale z większym natężeniem daje do rozmyślania, aniżeli możliwa agresja i postawa dyshonoru. Mniej sporne, ale nadzwyczaj odkrywcze koncepcje reklamowe, znajdziesz między innymi pod adresem www.grafika.biz.

© 2012 – 2014, marszym81. Wszystkie prawa zastrzeżone.