Reklama internetowa, to nowoczesna odmiana reklamy stosowana w biznesie elektronicznym. Jej forma opiera się głównie na przesyłaniu i prezentowaniu wiadomości marketingowych, w celu pozyskania potencjalnych klientów, będących użytkownikami urządzeń mobilnych oraz komputerów stacjonarnych i przenośnych.
Według informacji zawartych w Wikipedii, dotyczących historii reklamy internetowej, ta właśnie forma reklamy początkowo przybierała formę mailingu, czyli wysyłania treści reklamowych poprzez wykorzystanie poczty elektronicznej. Przełom nastąpił w roku 1993,z chwilą pojawienia się przeglądarki internetowej o nazwie Mosaic. Przeglądarka ta, mogąca na ekranach komputerów wyświetlać ramki oraz grafikę, zrewolucjonizowała reklamę internetową, dając reklamodawcom  możliwość tworzenia graficznych form reklamy. W latach 90-tych XX w. okresie spektakularnego rozwoju technologii internetowych, reklama internetowa przybiera coraz częściej formę banerów i mniej atrakcyjnych form graficznych. Obecnie zaś bardzo popularna jest wideowizytówka, która w swym przekazie zawiera informacje i prezentacje konkretnych produktów, usług, firm, czy też nowe oferty pojawiające się na rynku ( szkolenia, kursy, doradztwo ).
Reklama internetowa, to zbiór jej form występujących w internecie pod kilkoma typami, które dzielą się na: klasyczne (pop-under, pop-up, skycraper, baner, expand baner, artykuły na zlecenie, brand mark, mailing ), oraz nowoczesne (meta ad, pozycjonowanie, link kurs, panorama wirtualna, billboard, reklama kontestowa, toplayer, wordlayer…). Zdaniem znawców tematu, za reklamę internetową można uznać także wszelkiego rodzaju aukcje internetowe oraz ogłoszenia. Tym, co przede wszystkim wyróżnia reklamę internetową od innych form reklamy, to jej zasięg, ograniczony tylko i wyłącznie zasięgiem sieci, co czyni z niej niezwykle skuteczną i pożądaną formę prezentacji firm, produktów, oraz usług. Należy przypuszczać że formy tej reklamy w nadchodzących latach będą się bardzo dynamicznie rozwijać na świecie, gdyż rynek samych internautów jak i procesów handlowych zachodzących w sieci gwałtownie rośnie.

© 2011 – 2014, proad1. Wszystkie prawa zastrzeżone.