Reklama internetowa jest formą marketingu, stosująca jako mass media Internetu i stron internetowych. To one działają jako pewnego rodzaju agencja reklamowa. Służy do przesłania informacji marketingowej i pozyskania klientów.
Przykłady skutecznego marketingu internetowego to przede wszystkim różne formy reklamy np. reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych, ogłoszenia reklamowe w internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam, pozycjonowanie stron internetowych, baner. Pierwotnie reklama w sieci przyjmowała postać tzw. mailingu, czyli rozsyłania reklam za pomocą poczty elektronicznej, jest ona używana do dziś, lecz z racji na denerwującą użytkowników strukturę działania, straciła ona na popularności. Następnie nadeszła rewolucja – powstała przeglądarka internetowa Mosaic, która potrafiła wyświetlać grafikę i ramki. Od tej pory reklamodawcy mogli dotrzeć do większej liczby możliwych użytkowników, a sama reklama mogła przyjąć formę graficzną.
Druga połowa lat 90 XX wieku, to bardzo prężny rozwój sieci i technologii z nim związanych, w tym także reklamy. Jedną z popularniejszych form jaką przyjmuje reklama internetowa Kraków są banery. Oprócz nich, według badań Gemiusa najbardziej znaną formą reklamy internetowej jest mailing reklamowy. Za reklamę można uznać również ogłoszenia internetowe lub aukcje internetowe. Ludzie bądź też firmy zakładają własne witryny internetowe. Samo utworzenie właściwie nic nie daje, należy w pewien sposób ją rozreklamować. Metodą na rozpowszechnienie jej, jest pozycjonowanie stron. Pozycjonowanie umożliwi Twoim klientom znalezienie strony i ofert na niej zawartych. Jest to o wiele tańsza forma, niż zakup linków lub też banerów sponsorowanych. Pozycjonowanie Kraków jest następującym zazwyczaj po optymalizacji procesem pozyskiwania odnośników z serwisów zewnętrznych, które są jednym z elementów wpływających na pozycje w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarkami codziennie posługują się miliony osób. Ruch na stronach internetowych jest często generowany w ponad 60% przez wejścia z wyszukiwarki. Jest to najbardziej korzystna forma pozycjonowania witryny internetowej firmy w obecnych czasach. Aktualnie przodującą wyszukiwarką jest google obsługująca około 95% zapytań internetowych. Dziś 90% osób szukająca informacji w sieci korzysta właśnie z google. To, że pozycjonujemy stronę właśnie w tej wyszukiwarce, nie oznacza, że nie wyszukamy naszej strony w innej typu wp, wręcz przeciwnie witryna będzie wyświetlana również w niej.

© 2012 – 2014, meethod_pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.